Tack

Vad glad jag blev att ni ville ha adressen till min nya blogg. Alla ni och era kommentarer har betytt jättemycket för mig, bara så ni vet <3
Förresten, en konversation mellan två i klassen:
M: Men oj, får se på din hand. Vad är det där för märken vid knogarna?
E: Jag vet inte riktigt.
M: Det ser ur som det är från typ en kapsyl.
E: Mm jag råkade skada mig på nåt bara.
Jag kan ju inte veta, men jag har mina aningar om vad det var för märken. Får hålla lite utkik innan jag säger något till E. Som för övrigt knaprar sallad varenda lunch, och får kommentarer om hur duktig hon är som äter så nyttigt. Usch.

Kommentarer
Postat av: h2o

hoppas att det inte är som du tror.

men angående E och alla andra "duktiga", det vi måste komma ihåg är att de här människorna äter kanske sallad till lunch, men de äter också frukost, mellanmål, middag, godis när de känner för det, dricker kopiösa mängder alkohol osv. de låter inte maten styra deras liv. de kanske har lite ångest efter en pizzamiddag och känner att det var onödigt, men skillnaden mellan dem och oss är att de dagen efter äter frukost ändå. de UNNAR sig såna saker.

jag vet att det är svårt ändå för man reagerar ju så lätt på sånt, man ser det överallt, men jag försöker alltid påminna mig själv om att de här människorna fungerar normalt i övrigt, de straffar inte sig själva med sallad, de äter det för att det ÄR gott ibland eller för att de vill äta kladdkaka när de kommer hem, medan vi (kanske inte nu, men förr) äter sallad och inget mer. det finns en skillnad, men vi är ändå extra känsliga för alla dessa tecken. hoppas iallafall att det är så, att hon äter sallad för att det är gott och inte för att inte spränga sin kcalgräns.

2011-08-21 @ 21:31:33
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anonym

åh, sånt där är så svårt.. man ser fast man inte vill se och så vet man inte om det man sett är sant eller om det bara är en själv som analyserar för mycket och vad gör man om det är sant fast man trodde det bara var en själv som analyserade för mycket.. ? uuh..

2011-08-25 @ 22:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0