Tårtkalas, tjohej

Längesedan jag åt såhär mycket. Eller, mycket och mycket... Två och en halv bit kaka. Ganska normalt ändå, bara det att de var så mäktiga. De sista tuggorna tryckte jag i mig, med pauser mellan för att orka. Men det var så gott...

Mådde illa efteråt, på riktigt. Kände att jag hade kunnat spy. Varm i fingrarna, hjärtat slog fortare. Jag la mig på soffan en stund, och lät kalorierna snurra runt i huvudet (och kroppen). Nu, några timmar och en långsam kvällspromenad senare, känns det okej. Men fy, det är inte kul att äta så. Jag måste lära mig att sluta innan kroppen börjar må dåligt av allt socker. För ett år sedan åt jag ju sådär ganska ofta, och det är inte trevligt någonstans. Eller det ska jag väl inte säga, då var det ju faktiskt en njutning, en tillfredsställelse, att tillåta sig själv att äta tills det inte gick mer. Men oavsett hur mycket man njöt av det, slog ångesten tillbaka så mycket hårdare.

Jag saknar det inte.




Idag: Chokladpaj och morotstårta

Kommentarer
Postat av: camilla

man måste ju få unna sig ibland också:) men jag vet hur de känns o äta för mkt. förra söndagen tryckte jag i mig 500g choklad, 1 paket vinetta glass och 4 kanelbullar. jäklar vad illa och ont i magen jag hade :/

2011-06-18 @ 17:45:07
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0