Läkarbesök

Läkaren sa att jag har IBS, men jag fick ändå bara rådet att äta mer fibrer. I "Fråga doktorn" säger de att det kan vara bra att minska på fibrerna, skala frukter och sånt. Så jag blir bara ännu mer förvirrad. Men jag tror jag går på vad min läkare säger ett tag. Kanske att jag minskar på frukten, men äter gröt och bröd med mycket fibrer. Om det inte funkar får jag väl testa annat sen (funderar på att skriva mat- och mag-dagbok). Blodvärdet såg bra ut, och de kollade glutenallergi också (men det får jag veta svaret på först om någon vecka). Hon verkade inte orolig över att jag inte har mens, utan sa att det ju kan bero på träningen.

Inolaxol och Dimetikon är inhandlat, och nu ska jag bara anstränga mig för att må bra psykiskt och inte stressa.


Apropå det, så var det tänkt att jag skulle köra kondition idag på gymmet. Men jag la mig på sängen en stund efter maten, och kände hur sjukt trött jag är. Det är kallt både ute och inne, och jag vill bara sova. Så jag tänker skita i att träna, och testa att lägga mig ett tag. Vaknar väl om en halvtimme av sömnparalyser och drömmar.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sitter inte massa nyttigheter i skalet på frukten?

2011-03-29 @ 14:27:54
URL: http://expectopatronum.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch, vad jobbigt.

2011-03-29 @ 21:55:46
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: Simone

Alltså egentligen kan man inte ge några generella råd till IBSare alls. Mer än att undivka äta det man mår dåligt av. Det som funkar för den ena funkar inte för den andra. Så ät mer fibrer ett tag, och se om det blir bättre. För mig till exempel, är inte fibrer särskilt bra. När jag var i Tyskland en vecka ¨åt jag bara "skitmat" (för mig) dvs fet kött, ost o vitt bröd m.m Min mage mådde prima!! Innan körde jag en vegetarisk kost och det funkar alltså absolut inte. Så det är bara att sätta igång o prova sig fram!

Jag har gråtit, stampat, förnekat, ja allt, det går inte över, men det blir bättre!!(plus att man kan få uppehåll!:)

- en som lidigt av IBS i 8 år...

2011-03-30 @ 15:30:43
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Lith

Jag har också IBS inte diagnostiserat, men helt självklart att jag har det. Härlig grej det där- och allt verkar knepigt. Physaliumfrön har hjälpt mig, läs på om't.

2011-03-31 @ 21:46:18
URL: http://lith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0