Mage, mamma och M

Jag stannade hemma idag också, på grund av magen. Den är helt mongo, och jag fattar inte varför. Pratade med mamma i telefon, och hon trodde att det kunde vara någon psykiskt som sätter sig i magen, att jag är orolig eller stressad. Jag tycker att det kan det ju inte vara, för mitt liv är bra, jag har inget att klaga på nu. Vi pratade en stund till och jag fick ur mig alla små tankar och känslor som ligger i bakhuvudet hela tiden. Darr på rösten och klump i halsen.
Efteråt kom tårarna, och det var så skönt att jag kunde låta mig själv må dåligt över alla småsaker som känns så stora. M kom hit och fick också höra på min klagosång (Jag var ju tvungen att förklara mitt söndergråtna ansikte). Enligt honom brukar jag aldrig gnälla, men jag känner tvärtom att det är det enda jag gör. Kanske håller jag mer inne än jag själv är medveten om.

Det kanske kan ha något samband ändå, min mage och min hjärna...



Imorgon måste jag iväg till jobbet i alla fall. Får se hur magen klarar det, men jag kan inte vara hemma en dag till.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Dom brukar nästan alltid höra ihop. Mår man dåligt är det typ alltid magen som får ta stryk i första hand..



kram o krya på dig!

2011-03-18 @ 07:16:43
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com
Postat av: Erika

Min mage har också betett sig underligt den senaste tiden (tror det var därför jag plötsligt gick upp i vikt) och då började jag dricka sån där yoghurt med magbakterier i och det blev faktiskt bättre. Inte alls lika upsvälld och så nu, skönt. Skadar ju inte att prova? :)

2011-03-18 @ 14:34:39
URL: http://anaaddict.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0