Ändring på träningen

Det har ju inte varit någon träning för mig sedan i tisdags, på grund av magen då. Idag planerade jag att gå på Bodypump, men jag ändrade mig och körde egen träning istället. Eftersom jag inte visste hur magen skulle må av träningen, så kändes det bäst att inte vara "fast" på ett pass, utan kunna köra lagom hårt och avbryta om det behövdes.

Men det behövde jag inte. 40 min. crosstrainer + lite rygg + 20 min. crosstrainer.

Eftersom magen (och hjärnan, och benen) hintar om att jag inte mår så bra, så måste jag nog ändra lite på träningen. För ärligt talat är det inte så att jag alltid tränar för att det är jätteroligt, för att jag längtar efter det. Jag pressar mig mer än jag borde, och om något kommer ivägen för träningen blir det lagom kalabalik i huvudet.

Så jag borde träna mer sällan, särskilt nu när jag har tidiga morgnar. Jag borde känna efter mer om jag orkar och hinner träna. Det måste ligga på en nivå som jag trivs med, där jag får plats med annat också. Där min mage kan må bra. Om jag fortsätter som jag gör nu, så kommer jag ju tappa lusten att träna, och det vore sjukt dåligt. Så, träning för att det är roligt, när jag har lust och orkar.

Sen så tänker jag ha spring-paus. I konditionsväg får jag köra crosstrainer, cykel eller aerobics, tills benen mår bra. När det känns bra kan jag börja springa korta sträckor igen. Så, ingen träning som gör mer skada än nytta.


Får se hur det går att följa detta då, och inte lura mig själv att jag vill träna när jag inte vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0