Uuärk

Jag såg till att vara social igår på lördagen i alla fall. Filmkväll, med tårta, muffins och popcorn. Missade sista bussen hem för att jag var klantig, så mamma fick hämta mig klockan tre på natten. Mysig väntan där, öde områden i regnet, efter skräckfilm.

Idag är det mors dag, och jag har precis bakat, och ätit, tårta. Ärligt talat känns det inte alls bra. Tryckte i mig både igår och idag. Inte en tårtbit heller, nej nej, idag blev det fyra. Magen är överfull, fingrarna varma och huvudet sockerdunkande. Jag vet att det inte är farligt att fika, och min kropp kan hantera en tårtbit, men man kan inte äta så här mycket sötsaker så här ofta utan att det så småningom sätter sina spår.
Så just nu känns det inte så bra. Jag vill inte bli större, jag vill inte frossa i godis och kakor.

Förhoppningsvis försvinner känslan i takt med mättnaden, och jag försöker trösta mig med att jag inte har druckit någon alkohol alls i helgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har också kommit in i en matnojja efter helgen. man får tänka att man tagit sig igenom det förut och man kommer göra det den här gången också, bara man väntar ut skiten. men det KÄNNS fan förjävligt.

2011-05-29 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0