Pro ana

Jag sitter och läser proana-bloggar nu. Det var inte riktigt meningen att börja göra det. Jag letade efter andra bloggar. Men nu kan jag inte sluta. Jag tittar på deras bilder och läser deras tips. Och vill dit. Jag vill också väga mig och se att jag har gått ner två kilo på en vecka. Jag vill också ha platt mage och fina ben. Jag vill också känna mig duktig för att jag inte äter. Och nu känner jag att jag hade klarat av det. Att jag hade klarat av att låta bli att äta, utan att börja hetsäta efter ett tag. Men jag vet egentligen att det inte fungerar så. Jag vet att hungern får mig att vilja äta vad som helst. Jag vet att det inte hade gått bättre än förra gången.

 

Jag måste lära mig att tycka att jag ser okej ut nu. Jag måste lära mig att det inte är duktigt att låta bli att äta en hel dag. Jag måste lära mig att de som skriver proana-bloggar inte representerar alla världens människor. Att de flesta faktiskt inte ser ut så, och att de flesta inte heller tycker att det snyggaste är att vara pinnsmal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0