Äta vs. inte äta

Jag fortsätter att kämpa med (mot) mina tankar. Det känns som om jag glider längre och längre bort från mitt dåliga ätande, och jag kommer närmare ett liv där jag inte tänker på mat och kalorier, där jag inte funderar innan jag äter en godisbit. Men så fort jag upptäcker att det är på väg åt rätt håll så blir jag lite rädd. På ett sätt vill jag inget annat än att sluta äta, gå ner i vikt, bli sjuk. Gå ner i vikt vet jag att jag vill, det vill ju hela jag. Men en del av mig vill bli den som inte äter, den som folk blir orolig för, den som ser sjuk ut.  

Det som hindrar mig mest är nog att jag är livrädd för att ämnesomsättningen ska bli långsam, stanna upp, om jag äter mindre. Det finns liksom ingen enkel väg tillbaks om jag väljer att inte äta. Så jag är nog lika rädd för att äta för lite som jag är för att äta mycket. Det gör att mina matvanor blir ganska... konstiga. Vilket förmodligen inte är nyttigt.
Nu blir det ofta så att jag inte äter mer än ett äpple fram till klockan åtta på kvällen, men sedan äter jag en stor middag och godis på det. Nästa dag är det tvärtom, och vissa dagar äter jag normalt. Inga regelbundna måltider alltså, och det gör att jag inte har någon alls koll på om jag får i mig mer eller mindre än jag borde.
Är det någon som vet hur kroppen reagerar på om man kör varannan dag med normalt ätande och varannan med så lite som möjligt?

Kommentarer
Postat av: Ari

exakt den planeringen vet jag inte, men kom ihåg att somubrottarnas 'diet' är att svälta och sen överäta. Har för mej att dom svälter i två, överäter i två osv..

2010-01-18 @ 13:55:43
URL: http://wheniamqueen.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-19 @ 21:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0