Blörk

Jag väger ett halvt kilo mer än förra veckan. Hjääälp, nu blir jag skittjock och bara låter det hända. Fan fan fan!

...tänkte jag. Och jag vill låta bli att äta och gå ner det halva kilot igen. Hela vägen hem från träningen var det panik i mitt huvud. Ska jag låta bli att äta imorgon? Ska jag dra ner lite mer på maten? Eller ska jag försöka låta kroppen vänja sig vid att få mer mat, och snarare satsa på över 1500 än under?


Nu är det mindre kaos, och jag tror att jag har bestämt mig för att inte kompensera för helgen. Om jag äter mellan 1000 och 1500 kcal/dag, så är det kanske logiskt att kroppen vänjer sig och inte "klarar av" att det blir mer under helgen. Om jag istället hade ätit mellan 1500 och 2000 så är det möjligt att det hade funkat bättre. Jag vet inte, jag kan inte sånt så himla bra.
Men jag vet ju egentligen att 1200 kcal är för lite, och att 1500 är i lägsta laget med tanke på hur pass mycket jag tränar. Så nu ska jag försöka äta minst 1500 om dagen, och så gärna nyttigt. Inte glömma att ta vitamintillskott och sånt. Jag ska ge min kropp en chans, och försöka stå ut med siffrorna på vågen.


Målet är en snygg och tränad kropp. När den har blivit det kan jag ju se om jag vill gå ner några kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0