Idag är inte ibland

Ibland känns det riktigt bra. Ibland längtar jag efter att få en kropp med muskler som syns, en kropp som fungerar och är stark. Ibland känns det helt okej att jag har gått upp lite i vikt, och jag trivs nästan bra med mitt utseende.


Idag... Idag känns det för jävligt. Jag hatar hela mig och är säker på att jag kommer gå upp hur mycket som helst. Jag går upp nu fast jag inte äter för mycket, utan snarare i underkant med tanke på att jag tränar. Jag vet inte om det beror på att min ämnesomsättning inte har kommit igång än, eller om det kommer fortsätta så. Jag är ful och har världens största äckliga mage.

Det enda som tar mig igenom dagen är tanken på att jag faktiskt kan ändra mig sen. Om det går åt helvete kan jag gå ner i vikt om en månad, eller till hösten. Köra någon hård diet.
Och nu när jag ändå har gått upp lite i vikt och börjat äta mer så kan jag lika gärna fortsätta. Mitt hetssug har minskat och förhoppningsvis håller kroppen på att vänja sig vid mer mat. Därför borde jag fortsätta och verkligen ge den en chans. Jag vet inte hur lång tid det ska ta, men jag gör nog bäst i att stå ut och se vad som händer. Försöka äta ganska nyttigt och rätt (äta tillräckligt efter träning och blablabla), se till att hetsätningarna försvinner helt, och träna, bygga lite muskler.


Men idag, idag känns det bara helt åt helvete.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0