Kronprinsessan och mamma

Igår såg jag dokumentären om kronprinsessan Viktorias uppväxt. De pratade en del om hennes anorexi, och man fick se bilder från när hon var sjuk. Usch, hemskt att se. Jag blev helt ledsen. Det såg verkligen läskigt ut. Särskilt eftersom det de visade från tiden innan var bilder där det såg ut som om hon hade gått upp lite i vikt. Så det blev sån extrem skillnad. Hon ska ju vara sådär glad med lite runda kinder och ja, inte pinnsmal.


Jag såg det med mamma, och jag vet inte om det är bra att hon märker att jag blir berörd av det. Fast det kan väl de flesta bli antar jag.

För övrigt är det lite synd att mamma har slängt bilderna från när hon var som sjukast. Hon måste ha sett hemsk ut. Nu är hon liksom fortfarande smal, ja, underviktig faktiskt. Men då vägde hon ändå 13 kg mindre. Hon måste ha haft ett bmi på... 12,7. Fy fan. Det känns sorgligt att tänka på. Stackars lilla mamma. Att hon tog sig ur det (dessutom på den tiden, när det inte direkt fanns skitbra behandlingar) är imponerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0