Sverigedemokraterna igen

Kommentar till det här det här inlägget:

"Hat som hat, oavsett så är det fel att rikta det mot en person för att den avviker på något sätt. Det är just så motsättningar människor emellan skapas, och det är just så samhället i stort blir lidande."

Mitt svar blev långt, och jag kan lika gärna utveckla det här på bloggen.

Visst har du rätt. Hat i sig är inte något bra. Men om hatet föder en kämparglöd, så ser jag hellre ett hat än en passivitet bland människor. Hellre någon som drivs av ilska och hat till att göra något bra, än någon som sitter tyst.
Om man kan vara aktiv på ett konstruktivt sätt, kämpa för förändring utan att känna hat, så är det självklart bra. Bra, men svårt.

När någon har helt vidriga åsikter och försöker få folk att tycka samma sak, så måste man försöka göra något åt det. Stoppa det innan det är för sent. Man kan inte sitta och titta på utan att agera, med argument som; "vi har yttrandefrihet", "det är fel att hata" och "alla har rätt att säga sin åsikt".
Ja ja jaa, yttrandefrihet är viktigt, och det enda alla pratar om i Vilks-tider. Så utnyttja den då! Sprid information om Sverigedemokraternas åsikter, tala om hur fel de har. Eller är det bara SD som ska ha yttrandefrihet?
Gör vad du kan, på det sätt som du själv vill. Skicka brev till Jimmie Åkesson, skriv insändare, övertyga dina föräldrar att inte rösta på SD, sätt upp en lapp på anslagstavlan, gå i demonstrationer, fundera på vad du själv tycker, starta ett eget parti... Gör något.



Jag är en sån som blir arg, en sån som hatar. Det kanske gör att samhället blir lidande, jag vet inte, men nu driver det mig att utnyttja min yttrandefrihet och sprida lite citat av käraste Jimmie Åkesson.

J.Å. om svenskhet: "Det är till exempel det vikingarna ägnade sig åt, att resa runt och vara nyfikna på andra länder."
Ah, ja vi har ju alla lärt oss i skolan om vikingarnas nyfikenhet.

J.Å. om religion: "Den som säger att han i första hand är muslim och i andra hand svensk, han är ingen riktig svensk."
Nä just det. Jag är i första hand ungdom, i andra hand feminist, i tredje hand fegis och i fjärde hand svensk. Jag är nog inte heller någon riktig svensk antar jag.

J.Å. 2007: "Det vi ser i Rosengård de senaste dagarna, bränder, stenkastning mot polis, misshandlar med mera. Det är inte unikt utan signifikant för invandrartäta områden i landet."
Varje dag, i varenda förort. Definitivt.

J.Å. om vad som lockar kvinnor till partiet: "Jag vet inte om vi gör det, men vi har blivit mjukare och mognare politiskt och till med antagit en blomma som partisymbol."
Det här börjar bli riktigt roligt.

J.Å. om invandring: "Jag vill stoppa all invandring under väldigt lång tid framöver."




Kommentarer
Postat av: rakel

jag älskar dig. du är så otroligt klok. som en bok.



kram



<3

2010-11-17 @ 23:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0