Största pro ana-bloggen i Sverige

Jag läste Joy Sanchez krönika i City i förrgår. Den finns här.

Hon jämförde Kissies blogg med pro ana-sidor. Och jag har tänkt samma sak. Jag går in på hennes blogg ibland, och då blir jag så ledsen. Tidigare har jag blivit arg på henne, tyckt att hon är dum i huvudet, elak och hemsk. Men nu blir jag alltså bara ledsen.

Jag får bilden av en tjej som är mitt i en ätstörning som blir värre och värre. Och hon har blivit smal. Läskigt smal. Hon håller på att gå rakt in i en dödlig sjukdom, helt öppet, inför flera hundra tusen människor. Och mitt hjärta liksom går sönder lite.

Hon svälter sig, delar av hennes blogg är som vilken pro ana-blogg som helst. Och hon får det att låta som en rolig grej, att ångest och rädsla för att behöva äta får henne att vilja stanna hemma. Att hon tränar tills hon spyr, att hon äter barnmat som hon äcklas av.

Det är så jävla sorgligt. Hon är helt öppen med vad hon håller på med, och ändå kan ingen göra ett skit åt det.

Kommentarer
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

det är synd om henne ._.

2011-02-12 @ 10:59:16
URL: http://expectopatronum.blogg.se/
Postat av: mathea

jag håller verkligen med dig om det ang Kissie. Det är ju helt sjukt. Jag menar.. hon kanske har en anonym pro-ana blogg också? Vem vet. hah.. läskigt.

2011-02-12 @ 12:31:17
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/
Postat av: h2o

jag har inte läst hennes blogg på lite mindre än ett år, för att hon fick mig att må så dåligt. för att jag ärligt talat är livrädd för henne och den makten hon har. så jag är inte så insatt, men jag har träffat henne några gånger, och varje gång undrar jag "shit, har hon tagit en bild på mig nu och kommer lägga upp och kalla mig stalker eller något fast jag bara råkade vara på samma ställe som hon/har några gemensamma vänner?". även fast jag vet att det är hon som är osäker så är jag rädd för just det.

men det var på den tiden som hon var vidrig och bara hängde ut folk till höger och vänster.

nu är hon hemsk på en helt annan nivå där det skadar mer än bara en person. och allra mest henne själv. det blir ett dilemma för jag vet inte om jag ska tycka synd om henne eller förakta henne för det hon gör mot alla förvirrade tonåringar som inte hittat sig själva än.



hon är säkert en trevlig tjej någonstans under alla lager av smink, men jag skulle aldrig kunna lita på henne, kolla bara på vad hon gör mot sina vänner, kolla hur hon drar ner folk i skiten. jag är övertygad om att hon är medveten om sin makt och därför är det inte okej att hon skriver om mat på det sättet. samtidigt är det självklart synd om henne, för jag tror inte att det bara är ett skämt, isåfall är det ett skämt som gått för långt. hon har fallit och ingen kan (eller vågar) hjälpa henne, för jag tror att många är som jag. skulle jag träffa henne igen hade jag inte vågat säga "jag vill hjälpa dig" för då hade jag säkert blivit uthängd i bloggen som fetto, för det är ju itne första gången hon hänger ut en normalviktig människa (och i vissa fall underviktig) och sen skriver att låren går ihop eller så.



för att inte nämna alla gånger hon hängt ut vänner till mig och fått hela deras liv att vändas upp och ner. det är läskigt vilken makt den tjejen har. och det är läskigt att hon tar livet av sig OCH ALLA ANDRA och man inte riktigt kan göra något åt det.

2011-02-12 @ 12:47:36
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: J

aaa joo jag önskar att jag själv kunde se det som anadra ser och säger om mig.. =( sjukdomen är lömsk..

och TACK så jätte mkt för tipsen och klippet på youtube va super! =)



ang kissie så vet man ju inte riktigt vad man ska tro och tycka ärligt talat..



kram

2011-02-12 @ 13:53:31
URL: http://mittfelaktigaliv.bloggplatsen.se
Postat av: Simone

Jo hon är läskig. Det sjuka är ju att hon photo-shoppar ALLA sina bilder, vilket alla på bloggen verkar vara medvetna om (om man läser kommentarerna) men ÄNDÅ fortsätter hon. Sen tror jag ärligt att hon ljuger som fan, tror inte ett skit på att hon äter 200 kalorier per dag, inte när man läser vad hon faktikst har gjort (typ varit på restaurang). Sen kan hon inte räkna kalorier heller, (trodde det var 70 kcal i en barnmat fast någon ana påpekade att det var 70kcal/100 g o en burk var ju typ 250 g..) alltså sånna grejer känns som att hon är lite fejk i sitt äskit, men det är ju inte bättre för det, för hon påverkar en massa tjejer ändå.

2011-02-14 @ 11:08:38
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Lisa

Haller med helt, blir orolig for henne. Det gor ont att lasa ibland.

Och sen till kommentaren over.

Det ar ca 200 eller 250 kalorier i en barnmatsburk om jag minns ratt, de jag at nar jag korde pa de, men kissie ater mest fruktpureer som innehaller mindre och antagligen de minsta burkarna. Men sen har hon haft fel nar hon namner kalorier i andra saker. Och haller med om att hon antagligen overdriver valdigt ibland. Fast samtidigt, nar hon var pa restaurang kanske hon spydde efterat? och sen kanske hon inte ater sa lite varje dag.

Hon har ju kanske inte helt en pro ana blogg men det narmar sig skrammande fort. Ush gillar inte att sa manga unga tjejer tar till sig. Om det har hade vart for ett ar sedan hade jag vart overlycklig men nu mar jag daligt.

2011-02-16 @ 12:15:11
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: latzia

sv: HAHAHAHAHAHA <3

2011-02-17 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0