Social igen

Jag trotsade min förstoppade mage och stack iväg på fest med M igår, hos en gemensam kompis. För en gångs skull längtade jag efter att träffa folk. Kanske för att jag tillät mig att ta det lugnt och göra ingenting alls dagarna innan. Blev full, för första gången sedan nyår, och det var skönt.

Det börjar bli vår, och jag tror faktiskt att jag kommer se till att vara social och ha roligt framöver. Jag har ju varit orolig för att jag bara drar mig undan och aldrig orkar träffa folk eller hitta på något mer än att sitta hemma med M. Men jag känner mig inte så rädd för det nu. Det kan ju vara så att jag påverkas lätt av mörkret och kylan. Och några månaders deppighet och isolering kan man väl stå ut med om man vet att det går över.

Idag vaknade jag bakfull för första gången sedan nyårsdagen, och blev påmind om hur jobbigt det är. Men jag har ändå haft en mysig bakisdag. Tvättat, tittat på FLCL och film, lagat paj och diskat. Och BAJSAT. Oj vad jag bajsade! Äntligen! (se där, lite supande botar det mesta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0