Mens

Just det ja, jag fick mens för någon vecka sedan. Störigt och jobbigt, men ändå bra. Då vet jag att jag min kropp funkar, och att jag förmodligen äter och tränar helt okej mycket/lite.

Nu efter klassåterträffen har jag ätit tårta, flera bitar om dagen. Sådär så att jag har blivit alldeles sockerkickad och mått illa. Det är inte riktigt bra, och jag har känt mig ganska tjock och dålig men inte orkat bry mig ändå.
Nu tänker jag försöka hålla igen på sötsakerna lite. Bättre att äta massor av riktig mat, som kroppen har lättare att använda till att bygga upp sig och må bra. Protein, kolhydrater och fett i alla måltider, regelbundet och varierat.

Jag blir lite förvånad över hur folk äter ibland. Förra veckan gjorde hela klassen pizza på teorilektionen, så vi hoppade lunchen (fast jag tryckte i mig en protein-bar i alla fall) och åt inte förrän halv fyra. Sen tyckte alla att "Åh vad bra, nu slipper jag göra kvällsmat hemma". De skulle liksom inte äta mer den dagen. Deras måltider blev alltså
Frukost innan skolan, typ 7.
Mellis vid 10 (frallor med ost/marmelad)
Lunch vid 16 (Pizza)

Hur orkar de? Jag förstår inte. Visst, de åt säkert mer pizza än jag, men jag åt två måltider efter det. Jag blir typ alltid hungrig några timmar efter att jag har ätit. Fast på gymnasiet var jag säkert likadan. Åt någon macka till frukost, pyttelunch och liten middag, och så levde jag på socker resten av tiden.

Kommentarer
Postat av: Danni.

kan inte du göra ett inlägg med de bakverk du är mest nöjd med? c:

2011-05-27 @ 03:22:50
URL: http://ohnightdreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0