Svar på kommentar

Lp, du lämnade varken blogg eller mail, så jag svarar såhär:

Tack så jättemycket! Det är jag som har gjort både tårtan och chokladkorgen, och det andra som jag har lagt upp bilder på. Tårtan är chokladbottnar med chokladsmörkräm och kaffekräm. Dekorationerna är gjorda i marsipan, så det är ju bara att forma, skära i, rulla, kavla eller vad man nu vill, som lera. Och inspirationen till den är från min grundskola, som var en waldorfskola, eftersom det var klassåterträff. Så dova färger, garn, tyger och sånt ville jag få med där.
Chokladkorgen fick vi göra i skolan, och då använder man "spansk choklad" (choklad + glykos) som går att forma om man värmer den lite. Sen finns det särskilda plattor med pinnar i, där man liksom väver ihop korgen.
Korgen tog väl ett par dagar, och tårtan höll jag på med i omgångar, typ fyra dagar (då gör jag bottnar en dag, fyllningar en dag, marsipangrejer en dag och så sätter ihop den sista dagen). Man får liksom planera så att marsipanfigurer hinner stelna lite, och bottnarna har svalnat och sådär.

Waldorfiga bilder:











Kommentarer
Postat av: Latzia

sv. tack för dina ord! <3 Jag har redan pratat med honom om det. Han sa att jag inte skulle ha med mig någon grek hem, och då svarade jag att det aldrig skulle hända något eftersom jag tycker om honom alldeles för mycket. Och att jag aldrig i världen skulle göra så mot någon som jag tycker så mycket om. Han var liksom ok med det. Jag litar på honom, det gör jag verkligen. Men jag är så rätt för att bli sårad.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra. Om det händer något så kommer jag ändå att få reda på det, eftersom resten av alla studenterna från hans skola är där. haha. så det kommer att komma fram i vilket fall som helst.. <3 tack igen!

2011-05-25 @ 17:15:47
URL: http://latzia.blogg.se/
Postat av: angelice

Vet att jag sagt det innan, men du är så grymt begåvad. Behöver du ens konditoriutbildning..? Jag menar.. Har aldrig sett finare bakverk. Du är typ som hon den gamla tanten i New York (du vet säkert vet jag menar..) : )

2011-05-26 @ 14:56:20
Postat av: Danni.

re: jag tycker inte att jag skriver något som strider mot några regler, nej ;p och vad jag vet är det bara i frankrike det finns lagar mot pa.

2011-05-26 @ 23:17:03
URL: http://ohnightdreamer.blogg.se/
Postat av: Danni.

joo, det är så att jag tänkte lägga till alla bloggar jag följer i min länklista, är det okej om jag lägger till dig? ♥ tänkte det är bäst att fråga innan, fniss

2011-05-27 @ 14:51:51
URL: http://ohnightdreamer.blogg.se/
Postat av: Anonym

GRYM du är. vad har du för fyllningar?

2011-05-27 @ 23:02:04
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0