Längesen

Jag har inte skrivit på två veckor. Dels för att jag inte har jättemycket att skriva om, men också för att jag inte har haft tid. Och om jag har blivit sugen på att skriva något så har det varit lite längre inlägg.

Jag mår bra. Det är vårigt och mysigt och händer en massa roliga saker. Alldeles strax ska jag iväg till en frisör som ska färga mitt hår. Han började prata med mig på gymmet, och frågade om han får fixa det gratis, för att "Det är lite ovanligt att folk vågar färga i såna färger". Så jag har ingen aning om vad han ska göra, eller kan göra. Mitt hår är så slitet nu så jag vet inte om man vågar göra så mycket.

Sen ska jag hem och städa inför klassåterträffen som vi ska ha imorgon, med grundskoleklassen. Det ska bli sjukt roligt. Jag ska bli så full jag kan utan att spy. Helst ska jag klara av att ta ansvar för lägenheten också. Tårtan får ni nog se bild på sen, om den blir så fin som jag har tänkt.

Jag blev kallad till ARBETSPROOOOV också. Har sökt en konditorutbildning till hösten. 90 sökande, och 16 som kommer in. Så om ett par veckor ska jag dit och baka vetelängder, matbröd, biskvier och en tårta med text och dekorationer. Uuuuuh, jag mår illa av nervositet bara av att tänka på det. Det kommer gå åt helvete (försök skriva med choklad när du är nervös så du skakar, haha).



Lite grejs jag har gjort senaste tiden, både hemma och i skolan.

Liten bakelse.
bild


Chokladkorg. Allt utom rosetten går att äta.






Påsk- och födelsedagstårta.





Ymnighetshorn



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit vad duktig du är:=)!!! Super proffsiga:D

2011-05-13 @ 17:24:29
Postat av: Lisa

Åh vad spännande, hoppas du visar en bild sen så vi får se :) Tycker du e jätte cool som vågar färga såna färger ;)

sv.

gud det är så olika, förut när jag slarvat med maten har det alltid vart så som du säger att jag äter massa på kvällen och sen dåligt under dagen, men inte denna gången. Har ingen direkt matlust på kvällen heller :S

Det dumma jag gör är att jag äter rätt mycket skräp istället, typ glass och choklad och sånt, fast det har jag också minskat på, utan mening liksom. Är inte så sugen på det heller.

Jag vet inte vad det är, jag är förskyld, kanske beror lite på det? Fast så förskyld är jag inte. A nej jag vet faktiskt inte, skumt skumt

Kram

2011-05-13 @ 17:33:05
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: camilla

du är väldigt väldigt duktig :)

2011-05-13 @ 21:50:05
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: sofia

du är helt fantastisk.. herregud, och jag som trodde jag var kreativ när jag gjorde mina rulltårtsskivor med persikohalvor.. :S in my butt, hahah

2011-05-14 @ 21:05:23
Postat av: Mia

Är verkligen imponerad av det du gjort och jag tror definitivt att du kommer att klara det. Försök att peppa dig själv full med POSITIVA tankar innan, skriv affirmationer och sätt upp vet jag, det brukar funka för mig ;)

Gud ursäkta om det blev klämkäckt men jag hoppas att du klarar det för du förtjänar det verkligen.

Ha ha, själv blev jag stolt när jag klarade av att göra en prinsesstårta för några år sedan, då kan du ju tänka dig min nivå :)



Kram Mia

Postat av: Em

Smör känns nästan värre för mig, äter jag mackor i överflöd tar jag alltid för mycket smör så de är skrämmande för mig. Jag använder kelda lätt så blir bara 40 kcal per halv dl! Jag äter knappt grädde men hörde att vispgrädde är lättare för kroppen att förbryta, måste kolla upp detta för de kändes läskigt att höra.

2011-05-15 @ 20:05:44
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
Postat av: Em

Jag har inte spytt på evighet. De var inte kalorierna jag spydde för utan för ångesten som ville att jag skulle straffa mig. Vill aldrig bli bulimiker!

2011-05-15 @ 20:07:50
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Herregud vad proffsigt allt ser ut. Den där chokladkorgen ser helt magnifik ut. Så att man inte vill äta den.

2011-05-15 @ 21:59:08
URL: http://tankanytt.tk
Postat av: i don't care if it hurts.

du är ju fanastisk. tar dom inte in dig, då jävlar.

2011-05-16 @ 14:33:15
URL: http://heartsrevolution.blogg.se/
Postat av: Latzia

sv. tack för dina ord. Jag ska tänka på dem! <3

2011-05-20 @ 13:38:53
URL: http://latzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0