Kontroll igen tack

Okej, jag måste göra något åt mina hetsätningar. Det är mitt viktigaste (enda) mål just nu.


1. En dag i veckan (förmodligen lördagar) får jag äta vad jag vill, hur mycket jag vill.
2. Söndag-torsdag är det godisförbud.
3. Aldrig spy
4. Äta minst 800 kcal/dag
5. Ingen strikt övre kalorigräns. Under 1500 är lagom, men om jag måste äta mer för att låta bli att hetsa så är det ok.


Det där med en hets-dag i veckan har funkat tidigare. Det får mig att stå emot resten av dagarna. Så, viktminskningen är inte högsta prioritet just nu (även om jag har gått upp för mycket av hetsätningarna). Jag tänker stå ut med den här vikten tills jag klarar av att börja om igen.


Jag måste ha såna här regler, för min spontana tanke är "fan, nu hetsade jag igen. Då ska jag äta ännu mindre i några dagar". Men jag vet att det inte funkar. Alls. Det blir mer hets, mer ångest. Så nu ska jag äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0