Muskler och fett

Den där träningsboken jag fick är så intressant att jag inte kommer göra min läxa över lovet. Läser om olika typer av magar nu. Det är läskigt. Att magen putar ut kan bero på olika saker. Det kan vara ett fettlager, men det kan också vara ptosis (Nedsjunkning av organ i bukhålan, på grund av otränade muskler). Hjääälp *springa iväg och träna magen*



Det finns några sidor om "Fett hos kvinnor" också. Det står om de primära fettdepåerna.

"4. Mellan låren: Fett i detta område är relativt vanligt hos kvinnor. Det spelar en viktig estetisk roll eftersom det fyller ut tomrummet mellan lårenn; det syns bättre hos kvinnor än hos män.
5. Runt naveln: Ansamlingen av fett runt naveln är - liksom fettansamlingen vid det stora benutskottet - en av de få fettdepåer som också återfinns hos smala kvinnor
"

Jag fick läsa flera gånger för att inse att författaren faktiskt menar att fettet mellan låren är estetiskt tilltalande. Tankeställare...


Kommentarer
Postat av: Erika

Det känns inte riktigt som att den författaren gillar dagens ideal!

2010-12-30 @ 10:41:28
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: mathea

hahahahahha. OMG! det där låter mycket märkligt tycker jag..



sv: Ja, eller hur. jag och mamma också. vi fattar inte alls den texten. haha!

2010-12-31 @ 14:43:35
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0