Som en elektrisk chock genom skelettet

Igår blev det sådär. Lite misslyckat, gick runt ensam på stan, efedrinrusig och opepp efter familjebråket här hemma. Så småningom träffade jag två kompisar, och vi blev fulla. M kom dessutom dit, och min ena kompis (som introducerade mig för M) var jätteklängig på honom. Brydde mig inte just då. Hade skitkul tror jag.
Vaknade idag, trött och darrig men inte så bakis. Minnesluckor, lite överallt under hela kvällen. Och en riktig skitkänsla av att M inte alls är intresserad.

Men oj vad dagen vände. Alltså OJ. Det blev en sån dag man bara fantiserar om. Jag har varit med M i tio timmar. För att inte skriva en lång berättelse nu.
Tio timmar fyllda av:
Extrem värme
Jättebra utomhusteater.
Glass.
Oväder. Åska och regn.
Genomblöta kläder.
Inställda tåg.
Fotbolls-VM på M:s jobb där vi smet in när vi gav upp tågen.
Försenade tåg. En och en halv timme på stillastående tåg.
Prat om roliga fina saker.
Fick gå av tåget och tigga skjuts hem av mamma.


Det har inte hänt någonting alls mellan oss. Förutom blickar och lätta händer som råkar nudda vid varandra ibland. Pirr i magen, fint.

Kommentarer
Postat av: pink

som en elektrisk chock genom skelettet.... Den låten är fullkomligt UNDERBAR!!!!!!

2010-07-13 @ 01:03:54
Postat av: Nea

Pink: Ja visst är den? Jag dör lite varje gång jag lyssnar på den. Kent är de enda som lyckas beskriva känslan så exakt rätt.

2010-07-13 @ 09:30:44
URL: http://fuckingfake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0