Fredagsmat

Igår var det fredag. Helg. Dagarna som brukar skrika "Nu! Nu får du äta godis. Godis, kakor, glass. Du måste hinna med allt!".

Min fredag såg ut såhär:
Fil och flingor och kaffe till frukost + en ostmacka
Fil och flingor till "lunch". (eh ja, jag kan inte sluta äta min blåbärsfil)
Mat och fika hos en kompis: Laxpudding, två bullar, en massa te och varm choklaaad

Sen kom jag hem och såg att vi hade wienerbröd. Liten röst i huvudet: "Det är ju faktiskt helg. Passapåochät!"
Men vi skulle äta mackor först, så jag tänkte att jag kan vänta med wienerbrödet.
Två kvällsmackor och te.

Efter mackorna satte jag mig vid datorn. Jag funderade på att äta wienerbröd. Men jag orkade inte gå ner och hämta, haha. (det ser jag som ett bra tecken. Förut hade jag typ kunnat ta bussen in till stan och cykla tre kilometer för att hinna köpa wienerbröd innan affären stänger)

Bra dag. Ingen ångest. Ingen hets, inget äta-bara-för-att-jag-kan. Men ändå varm choklad och två goda bullar. Såna här bullar:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0