Söndagsmat

Igår gick det inte bra direkt.
Gröt till frukost, en macka till mellanmål, pasta med quornfärssås till lunch, en halv protein-bar efter träningen, och kvällsmackor + några skedar keso.


Utöver det; Typ 170g naturgodis. Alltså ganska mycket, men jag tyckte det var okej eftersom jag hade gått på både afro och aerobics. Och så tänkte jag att nötter blir man väl ganska mätt av, så jag åt ingen mat efter träningen, utan bara den där halva protein-baren. Men jag tror jag borde gjort det, för jag blev jättesugen på allt möjligt sen. Mamma hade köpt kakor (småkakor, typ bondkakor), och jag åt väl fyra, fem såna. Två mariekex, tre karameller, en näve flingor och ett ballerinakex, en halv kanelbulle. Tror det var allt.


Alltså inga extrema mängder, och ingen hets, men ändå sånt där småätande för att man inte kan låta bli. Det känns inte bra. Kanelbullen var det onödigaste. Jag skulle precis gå och lägga mig, gick förbi köket och tog den typ bara för att jag kände mig dålig och var sur.


Jag tror jag måste se till att äta ordentligt om jag har tränat mycket, så jag inte blir sådär sugen på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0