10 saker du bör veta om bantning

Igår såg jag en intressant dokumentär om bantning. Den finns att se på svt-play, här.

Fick till exempel veta att man håller sig mätt längre om man äter soppa. Alltså ihopmixad soppa. Om man dricker vatten till maten åker det snabbare vidare ut i tarmen, men om det däremot är ihopmixat med maten stannar det kvar längre i magsäcken.
Och kalcium från mejeriprodukter gör att kroppen tar upp mindre fett. Det hade jag hört innan, men fick det bekräftat här.
Och så att protein mättar bättre än kolhydrater, men det visste jag sen tidigare.

Ganska intressant i alla fall, särskilt det där med soppan. Får börja mixa all min mat, haha. Kanske börja äta välling till frukost igen, istället för vatten och knäckebröd.


Igår satt jag jättelänge och gjorde en thinspo-mapp med bara gamla bilder på mig. 105 bilder blev det, från när jag var smal. På den gamla goda tiden. Jag blir lite sur för att jag inte fattade då vilken tur jag hade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, det sista du skrev "Jag blir lite sur för att jag inte fattade då vilken tur jag hade." precis så känner jag med när jag tittar på gamla bilder!

2010-05-07 @ 10:01:14
URL: http://liikeawhisper.blogg.se/
Postat av: Blomman

Åhh jag vet....att man inte fatta hur tur man hade!

2010-05-11 @ 18:05:42
URL: http://mysecretlonging.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0