ung & bortskämd

Ikväll är det Ung & bortskämd på SVT1. Jag älskar program där man kan sitta och förfäras över hur naiva och bekymmerslösa människor kan vara.

Jag förstår mig inte på föräldrarna som låter sina barn köpa vad de vill för deras pengar, och åker till barnens lägenheter för att städa och laga mat. Och jag förstår mig verkligen inte på de 22-åringar som VILL att föräldrarna ska hjälpa till med allt. Alltså visst, det är skönt att ha föräldrar som kan stötta en när det behövs, ekonomiskt eller känslomässigt eller med praktiska grejer. Mina föräldrar finns alltid där, jag vet att jag har min familj som ett skyddsnät, så jag behöver inte oroa mig att det ska gå helt åt helvete. Men om min mamma hade kommit hit och städat och betalat allt jag ville ha, då hade jag dels fått dåligt samvete, men framför allt hade jag tyckt illa om att någon skulle lägga sig i mitt liv så. Jag vill ju kunna klara mig själv.


Kolla på det, det är ganska underhållande.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag blev mörkrädd när alla berättade att dem aldrig tvättat sina kläder själva. Så jag böt kanal.

2010-11-15 @ 20:58:55
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: angelice

De är elakt att skratta åt andras naivitet, men svårt att låta bli. Kanske gör det oss också till naiva..

Sv: Ja, eller det finns te med smak av choklad+mint. Sedan kallar dem det något annat! : )

2010-11-16 @ 16:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0