Liten utmaning för mig själv.

Jag skriver hela tiden i bloggen att "Nu ska det bli ändring!" och "Jag måste lära mig trivas i min kropp" och en massa bra saker, men det är så lätt att ignorera sånt man lovar sig själv. Därför funderar jag på att börja skriva allt jag äter här.

Det kan låta som en dum grej att göra när det är det där kontrollbehovet, besattheten, som man vill bli av med. Det kanske inte är smart alls, men jag tänker att då måste jag faktiskt följa mina egna regler, och visa att jag gör det.
Jag provar i några dagar och ser hur det känns. Och "reglerna" som jag ska hålla mig till då är inte särskilt strikta.

Mål: Att få mig själv att sluta dra ner på maten, och att sluta hetsa eller spy.

Regler
  • Jag ska lyssna på min kropp, äta när jag är hungrig.
  • Jag ska helst inte låta det gå mer än fyra timmar mellan måltiderna.
  • Jag ska äta varierat.
  • Jag ska äta frukost, lunch och middag varje dag, utöver det mellanmål och fikor och sånt.

Det är nog allt. Jag kommer inte skriva så himla detaljerat, utan bara så att jag kan se att jag faktiskt äter ordentligt. Jag börjar idag. Ska skriva efter att jag har ätit min kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0