Träningstankar

Phew, det blev en kort skoldag. Började tolv, men gick upp klockan sex och läste det jag inte läste igår. Jag fick gå hem efter första lektionen. Ska bara skriva en sammanfattning på kapitlet vi hade i läxa. Tror jag gör det nu faktiskt, när jag fortfarande är pigg och till och med kommer ihåg vad jag har läst.


Tänkte att jag skulle gå och träna idag, men jag avbokade passet. Jag var ju där igår, och jag borde faktiskt inte träna mer än varannan dag. Dels för att det är bra att låta kroppen vila, och dels för att jag inte ska träna mer än jag har lust med, och orkar, och har planerat.
Jag ska göra det här perfekt nu, inte överträna, inte tröttna på träningen, inte dra ner på maten, inte bli över-nyttig. För jag har aldrig gjort ett helhjärtat försök att göra det på ett vettigt sätt. När jag börjar träna blir det så lätt att jag räknar kalorier och tänker att jag ska försöka gå ner i vikt, och känner mig duktig om jag äter lite, och dålig om jag inte tränar på några dagar. Jag ska inte gå ner i vikt, jag ska skaffa muskler och bli stark. Skaffa träningsvanor som jag trivs med, och som inte är något tvång.

Så idag blir det total vila. Ingen träning, inte springa runt och baka och lyfta tunga grejer. Inga långa cykelturer. Bara sitta hemma framför datorn och kanske städa lite. Möjligtvis sticka och handla mat.

Kommentarer
Postat av: Em

Du har nog delvis rätt men äter sjukt mycket i jämförelse med innan och tränar för att bli vältränad. Jag står still på vågen i stort sätt, lite frustrerande men försöker att inte tänka så mycket. Visst kan jag träna pga ångesten ibland men mestadel för att jag tycker de är kul! Jag har alla tankar kvar och innerst inne intalar jag nog mig att jag vill bli vältränad bara för att jag kommer må bättre men egentligen vill jag nog bara bli smal..

2010-10-29 @ 05:29:46
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0