Kontrollbehov

Idag har det varit en slitsam dag i skolan. På ett bra sätt. Mycket spring och tunga lyft. Sen cykeltur och lite jobb, och nu är jag trött.


Gårdagens mat


Frukost: Gröt + macka
Lunch: Stekt lax och potatis
Mellanmål: Äpple + två mackor
Middag: Bakad potatis med tonfisk- och äggröra
Övrigt: 60g lösgodis


Det går alltså bra med maten, jag äter mer riktig mat och inte en massa kakor, men jag märker hur kontrollbehovet får plats att växa. Jag får nog akta mig lite för det.
1. Kände mig dålig för att jag inte joggade igår
2. Kände mig dålig för att jag köpte fem godisbitar
när jag var jättetrött och verkligen behövde lite socker. Hade beslutsångest innan jag åt dem, och ångrade mig lite efteråt.

Så jag får se till att inte tvinga mig att bara äta nyttigt, för då kommer det bli mer och mer så. Ikväll är det fredag, jag är ensam hemma och ska dricka te, äta glass och se på idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0