Träningsvärk idag


Jag måste säga att igår var en bra och ångestfri dag. Träningen var grym, och jag var helt slutkörd efteråt. Har ni Tabata på erat träningscenter så prova det. Eller gå och provträna på ett crossfit-gym.



Tabata-intervaller går ut på att man kör 20 sekunders högintensiv träning, sen är det 10 sekunders paus, och så fortsätter det. I varje moment kör man 8 intervaller. 8 x 20 sekunders träning alltså. Sedan är det hela 30 sekunders paus innan nästa moment.

6 olika moment, till exempel jämfotahopp över stepbrädan, någon slags armhävningar och utfallshopp.

Först jobbig uppvärmning i en kvart, och sen intervaller i 25 minuter. Och de där 10-sekunderspauserna blir man bara arg på. De kändes som 3 sekunder.





Men ja, träningen var kul. Och godiset, det gick bra. Två kompisar och jag åt av det, och tog slut på drygt två hekto. Inte särskilt mycket alltså. Jag åt utan ångest, utan hetssug, lagom mycket, och räknade inte bitarna.

Kommentarer
Postat av: latzia

sv: Oj men tycker du! : > taack <3

2010-10-31 @ 00:43:53
URL: http://latzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0