Bättre mål

Jag måste sluta tänka på min kropp så mycket. Nu har jag fortfarande mål som att bli snygg till en klassåterträff och till sommaren. Jag borde lägga ner det helt, och ha bättre, mer konkreta mål med träningen.

Jag ska köpa eller göra en träningsdagbok, och så ska jag hitta på små mål hela tiden. Som att öka bicepsvikten på bodypumpen med två kg, och självklart att höja vikterna på gymmet. Sen lite större mål, till exempel att springa en mil på en timme. Men ja, mål som jag vet går att uppnå, utan dieter och måttband. Så att fokus hamnar på att träna för att man vill det, för träningens skull, och inte för att bli snygg.

 

Såå, de första målen är:

Att börja springa lite och lagom (har haft paus nu för benens skull) utan att få ont.
Att komma upp i total vikt på 88 kg på Bodypumpen. Nu kör jag på 86 kg, så det blir inte svårt.
Att klara 3x15 reps mage i maskin med 20 kg. Sist var det 17.


Kommentarer
Postat av: Daniella Lejonhjärta.

det där klarar du lätt! ♥

2011-04-05 @ 11:07:35
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0