Blä

Känslan jag har nu är samma känsla som när jag har hetsätit 4000 kcal flera dagar i rad. Tjock och ful och tjock och allt är hopplöst och jag vill bli smal smal smal.

Men jag har ätit ungefär 1600 kcal. Förmodligen drygt 1600. Eventuellt lite mer än planerat alltså. Och jag växer och växer.
Man går inte upp särskilt mycket av ett extra knäckebröd, några tuggor mat mer än mat hade tänkt. Man gör inte det. Kom igen, förnuftet, bara döda känslorna nu. För känslorna är FEL. Men jag bara äter och äter och äter, och då känner man sig tjock. Blä på min hjärna.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Försök att fokusera på något annat än din känsla och kroppen. Läs en bok, se en film, städa eller ring någon t.ex. Det brukar hjälpa för mig iallafall.

Kom ihåg att det bara är en känsla. Just den känslan är oftast inte en sanning. "Bara för att det känns såhär behöver det inte betyda att det verkligen ÄR så" du känner säkert igen det:) men det är bra att bli påmind..

2011-02-04 @ 00:10:17
URL: http://hatkarlek.wordpress.com
Postat av: Monélia

SVAR om aggresivt viftande :

Hahahahahah! eller hur :P

2011-02-04 @ 15:33:02
URL: http://moneliasmemoarer.blogg.se/
Postat av: camilla

Du är verkligen inte tjock någonstans, försök fokusera påandra saker istället.Det är bara känslor tro mig. Hoppas du får en fin kväll gumman <3

2011-02-04 @ 19:40:42
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0