Peppa mig!



Okej nu har jag en lite dålig dag här.
Min mage har varit svullen och gasig i någon vecka nu. Jag vet inte varför, men jag är trött på det, och känner mig ful. Är rädd att jag äter för mycket och bla bla bla. Samtidigt är jag så sugen på att sitta framför teven och äta glass eller godis ikväll. Jag gör nog det, och försöker tänka att jag kan träna bort det imorgon.


Jag måste äta tillräckligt mycket för att orka träna och få muskler. Helt meningslöst att träna styrka om jag ändå äter för lite. Men jag vill verkligen inte äta för mycket. Är rädd för båda sakerna, och har ingen aning om vilket som är mest troligt.

Läser man om vad som kan göra en gasig och svullen så blir man inte klokare.
Några möjliga orsaker:
1. Jag äter för mycket kolhydrater.
2. Jag äter för mycket protein.
3. Jag äter för mycket fett.
4. Jag äter för lite.
5. Jag är laktosintolerant.
6. Jag äter för lite fibrer.
7. Jag äter för mycket fibrer.
8. Jag äter omega 3-kapslar
9. Jag dricker för mycket kaffe.
10. Jag är glutenintolerant.
11. Jag är stressad.
12. Jag har IBS.
13. Jag äter för mycket grönsaker.

Tack google! Nu vet jag precis vad jag ska göra.

Men äter gör jag i alla fall, och det lönar sig säkert att bara stå ut nu och försöka ignorera magen, som kanske försvinner om ett tag (och att banta är inget alternativ, någonsin mer). Just nu skippar jag omega 3-kapslarna och försöker att inte äta yoghurt med müsli varje dag.



Kommentarer
Postat av: Anonym

äter du mycket råa grönsaker? prova iaf att koka eller tillaga dom på annat sätt och se om de hjälper!

2011-02-18 @ 20:02:56
Postat av: Clau

min mage var sådär med och det slutade när jag slutade med allt som innehåller laktos. Försök kanske med det i några dagar och se om det hjälper? Annars så kan du alltid ta ett blodprov och se om det är något sådant (laktos, gluten etc) som du är allergisk mot eller om det kan vara något annat (:

2011-02-18 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0