Tillåtet

Mensmagen är borta, och jag känner mig smal och fin. Jag mår bra, men borde äta lite mer. Aptiten är tillbaka, men jag lyssnar inte riktigt på den.

Idag var jag hos mina föräldrar och åt middag. Kladdkaka och glass till efterrätt. Precis efter var det lite jobbigt, men nu känns det okej. Sånt måste vara okej, annars går det bara utför tills jag hamnar i den där onda cirkeln av hets och svält. Det måste vara okej att få i sig mer än man har tänkt ibland. Det måste vara okej att äta "dålig" mat. Jag ska vakta det tillåtna, försvara det med näbbar och klor. Ångesten får aldrig släppas in.

Kommentarer
Postat av: Lisa

sv.

Mm visst jag förstår vad du menar. Och det är säkerligen en hel del ätstörda modeller i sverige och jag skulle ju bara öka den siffran.

Jag kan själv se att det inte är världens smartaste idé att ge mig in i den världen, det var ju dels pga den drömmen som jag fick ätstörningar. Men jag är liksom villig att ta risken. Sen känner jag lite "jag skall inte låta ätstörningen hindra mig från att göra det jag vill"

jag förstår också vad du menar när du frågar om man ens vill stödja den industrin, och det är sant att det finns många dåliga sidor med den. Det kan nog ingen förneka. Men för mig finns det fler fördelar.

Jag tycker att man på ett sätt kan jämföra det med att du skall bli konditor (glöm nu inte att jag kanske också skall bli konditor så inget illa menat) men jag kan lika gärna säga likadant "vill man ens stödja det? tänk på hur många som frossar i bakelser hela tiden, blir sjukligt överviktiga och dör i förtid"

Självklart inser jag att det är två helt olika saker. När det gäller övervikt ser jag det som att alla har sitt eget ansvar, ingen tvingar dig att ta en bakelse. Du behöver inte gå in i konditoriet ifall du inte vill. Men det går inte att helt fly undan alla tidningar, affisher och reklamer.

Så jag förstår precis vad du säger, och håller med dig om det mesta. Men som sagt, för mig finns det fler fördelar.

Kram

2011-01-08 @ 23:35:24
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: Jo

Ät när du e hungrig bara, Om du är hungrig så ät. Känner du att du "borde" äta ett kvällsmål, fast du imte e hungirg, varför äta? tror man mår bäst av att käka när man behöver d....

2011-01-09 @ 04:52:25
Postat av: Mathea

sv: JAG är felet. Urs. dålig jag..

h.a.t.a.r - m.i.g.

Det blir nog film som du säger. vad var det för film du såg egentligen ?

2011-01-09 @ 10:03:48
URL: http://latzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0