Mina fantasier

Jag tänker rätt ofta på hur det skulle vara att börja igen. Äta lite mindre varje måltid, skippa godis och kakor helt. Vissa kvällar fantiserar jag om att gå hungrig hela dagar. Grönsaker till middag och kaffe till mellis. Nu när jag skriver om det känner jag det ännu starkare. Jag dras till det, jag saknar det.

Känslan av att fingra på nyupptäckta höftben under täcket, att se revbenen skymta i spegeln. Att ibland, när vågen visar mindre, när hungern är som värst och kylan tar sig in under skinnet, få känna sig fin.
Men jag kommer inte göra det. Jag får inte och det är meningslöst.

Jag ser att jag har fått större mage. Jag är antagligen uppe i maxvikt, och säkert lite till. Jag ser att jag blivit fulare, men samtidigt bryr jag mig mindre. Jag går inte runt och känner mig äcklig, och jag står inte och hatar min spegelbild varje kväll.
Men jag kan ändå sakna det.
Nu ska jag äta glass.

Kommentarer
Postat av: Erika

Känner igen mig i det där. Farliga tankar... visar att du har jävligt bra karaktär och självdisciplin om du står emot dem. Det är starkt!

2011-10-10 @ 23:08:20
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: Em

Jo, det tror jag också. Jag vill inte tvivla men jag kan inte låta bli:/

2011-10-18 @ 22:34:18
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0