Scheman

Det är läskigt att det är lättare att hålla sig under kalorigränsen när den är på 500, än när den är på 1500. Jag är extremt dålig på att inte överäta när jag vet att jag får äta såpass mycket. Därför är det tydliga scheman som gäller. Dagens schema:

Frukost: Gröt med lite mjölk (150 kcal)
Mellanmål: Liten skål yoghurt med flingor (150 kcal)
Lunch: Vet ej (~500 kcal)
Efter träning: Protein-bar tror jag (200 kcal)
Middag: Yoghurt med flingor eller en macka (150 kcal)
Kvällsmål: Mackor (300 kcal)

=1450


Har precis ätit frukost. Det är okej att byta ut något. Om jag vill kan jag byta ut flingorna mot lite choklad eller vad som helst, bara jag håller mig till rätt kalorimängd. För övrigt tänker jag inte ha något godisförbud längre. Tror det kan minska risken för hets under helgen. Men då är det desto viktigare att jag håller mig till kalorigränsen.


Förresten, har ni några tips på proteinrika saker man kan äta efter träningen? Helst sånt som är lätt att köpa/ta med, eftersom jag kommer hem så sent efteråt.
Proteinbar/dryck
Kokt ägg
Äggmacka
Banan
Quorn
?

Några tips?


Kommentarer
Postat av: easycure

Verkligen läskigt det där med att det är lättar att hålla sig under 500 än under 1500. Exakt så är det för mig också, antagligen är det inget eller allt.

2010-05-25 @ 07:11:15
URL: http://easycure.blogg.se/
Postat av: amanda

Du kan äta keso, jätteproteinrikt, funkar även blandat med linser, kanske inte världens godaste, men nyttigt som fan.

2010-06-14 @ 19:10:50
Postat av: Nea

Amanda: Tack för tipset. Har faktiskt köpt hem keso nyss. Ska prova med linser i. Det låter ändå som att det kan bli gott med lite kryddor.

2010-06-14 @ 20:04:06
URL: http://fuckingfake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0